تبليغات محتوايي چيست؟


همانطور که از اسم آن مشخص است، تبليغ محتوا به معناي قرار دادن محتواهاي در فرمت‌هاي مختلف در مقابل چشم مخاطبين و جلب توجه آن‌ها است. اين استراتژي به مطرح شدن محتوا و برند شما کمک مي‌کند و باعث موفقيت آن مي‌شود. راه‌هاي زيادي براي تبليغ محتوا وجود دارد.


 


بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي، تبليغات پولي، سئو، اينفلوئنسر مارکتينگ، ايميل مارکتينگ و … . هر راهي که بتواند افراد بيشتري را متوجه محتواي شما کند، توزيع و تبليغ محتوا ناميده مي‌شود. تبليغ محتوا، بخش مهمي از استراتژي بازاريابي محتوا محسوب مي‌شود و بايد مدت‌ها قبل از توليد و انتشار محتوا براي آن برنامه‌ريزي کنيد.  


 


جاي تعجب نيست که تعريف دقيق تبليغات محتوايي کمي دشوار است، چرا که بسياري از افراد عبارت تبليغات محتوايي (content advertising) را با بازاريابي محتوايي (content marketing) اشتباه مي‌گيرند. برخي افراد هستند که اين عبارت را با تبليغات همسان يا نيتيو اشتباه مي‌گيرند.


 



تبليغات محتوايي يکي از بهترين نوع تبليغات مي‌باشد


 


بازاريابي محتوا :


بازاريابي محتوا (Content marketing) در واقع نوعي از بازاريابي است که به فرايند توليد و به اشتراک‌گذاري محتوايي که باعث حفظ مشتريان قبلي و بدست آوردن مشتريان جديد مي‌پردازد. اين محتوا و اطلاعات مي‌تواند به انواع مختلفي چون اخبار تحليلي، ويدئو، کتاب الکترونيکي، اينفوگرافي، مطالعه موردي، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاوير و… توليد و منتشر گردد.


 


بازاريابي محتوا يکي از رويکردهاي استراتژيک بازاريابي است که بر توليد و توزيع محتواي ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. بازاريابي محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطباني است که به وضوح تعريف و شناخته شده هستند. اين عمل با هدف هدايت کاربران براي انجام اقداماتي سودده صورت مي‌گيرد.


 



بازاريابي محتوا يکي از رويکردهاي استراتژيک بازاريابي است


 


اهداف تبليغات محتوايي


افزايش آگاهي در مورد برند


افزايش آگاهي در مورد محصولات


افزايش تعداد موقعيت‌هاي فروش بالقوه


ايجاد وفاداري


افزايش فروش


مشتريان مشتاق


 


تبليغات محتوايي درست زماني نتيجه مي دهد که پيش از آن بازاريابي محتوايي بطور صحيح انجام شده باشد و مخاطبين و کاربران مورد نياز جمع آوري شده باشند. البته اينطور نيست که تصور شود تبليغات محتوايي تنها و فقط مشروط به اين باشد که پس از بازاريابي محتوايي اجرا شود.


 


بلکه مي توان تبليغات محتوايي را در رسانه هاي اجتماعي که همانند ويروسي زنده، اطلاعات را به سرعت بسيار زيادي در سطح جامعه منتشر مي کند ارائه داد تا مستقيما کاربر براي خريد محصول اقدام نمايد. البته اين کار نيازمند توان بالا در توليد محتوا و همچنين شناخت کافي از نحوه تبليغ محتوايي در شبکه هاي اجتماعي بطوري که مخاطب در بين انبوهي از پيام ها، براي آن تبليغ ارزش قائل شود و آن را مطالعه کند مي باشد.


 



تفاوت تبليغات محتوايي با تبليغات همسان 


 


آيا تبليغات محتوايي همان تبليغات همسان با يک اسم ديگر است؟


اين سوال نيز يکي از ابهامات موجود در زمينه ديجيتال مارکتينگ است. تبليغات محتوايي همان تبليغات همسان يا تيتيو  است؟ خير، اين تساوي تقريبا نادرست است.


تبليغات همسان با ارائه گزارش همسان با ساختار پلتفورم ارائه دهنده آن موفقيت آميز بوده است. در اين نوع تبليغات، بسياري از کاربران به تفاوت موجود بين محتواي اصلي و محتواي تبليغاتي پي نمي‌برند.


 


از طرف ديگر تبليغات محتوايي بايد در چشمان کاربر نسبت به محتواي اصلي قابل تشخيص باشد. در اين زمان است که محتواي با کيفيت نقش تاثيرگذاري در تصميم کاربر مي‌گذارد. براي مثال شما به دنبال دانلود يک مقاله علمي هستيد، واضح است که به روش ارائه آن توسط سايت ميزبان اهميت نمي‌دهيد، تنها چيزي که دنبال آن هستيد کيفيت خوب است. بنابراين شايد اصلا متوجه نشويد که بر روي يک تبليغ کليک کرده‌ايد!


 



 استفاده از ويدئو و پادکست کمتر در تبليغات محتوايي به کار برده مي شود


 


مزاياي تبليغات محتوايي (content advertising)


يکي از بزرگترين مزاياي تبليغات محتوا اين واقعيت است که شما لازم نيست نگراني در مورد ايجاد محتواهايي داشته باشيد که به راحتي بتوان آن را پيدا کرد. در واقع جالب است بدانيد که موتور هاي جستجوگر، سئو، کلمات کليدي و موارد مشابه نقش مهمي در تبليغات محتوا بازي نمي کنند و بنابراين مي توانند کاملا ناديده گرفته شوند.


 


در عوض، به سادگي کانال توزيع را که فکر مي کنيد براي محتواي مناسب تر است انتخاب کرده و مقدار مناسب فضاي تبليغاتي يا زمان تبليغات را خريداري کنيد. اين نه تنها کار را بسيار آسان مي کند، بلکه باعث مي شود که از تبليغات و محتوا به شيوه بسيار هدفمند استفاده شود. بازاريابي محتوا، به ويژه در حوزه هايي مانند رسانه هاي اجتماعي مفيد مي باشد و به محدود کردن هزينه تبليغات محتوا کمک مي کند.


 


توانايي سفارشي سازي محتواي با چنين دقتي، مزيت ديگري دارد و آن هم اين است که مي توان از آن براي موضوعات بسيار خاص و مخاطبان محدودتري استفاده کرد که با استفاده از اقدامات بازاريابي محتوا، به مراتب بيش از حد پر هزينه و ناکارآمد خواهد بود. همچنين، تبليغات محتوايي معمولا به خوبي پوشش داده مي شود؛ اين بدان معنا است که به طور کلي کانال تبليغاتي مناسب براي هر نوع مخاطب وجود دارد. اين امر باعث مي شود تبليغات محتوا بسيار مقرون به صرفه باشد.


 



 روش هاي تبليغ محتوا


 


روش‌هاي استفاده از تبليغات محتوايي


اطلاعات گرافيکي(اينفوگرافيک): استفاده از اين نوع گرافيک ها به شرطي که داراي محتواي مناسب باشند مي تواند مانگاري و اثر گذاري بيشتري بر ذهن مخاطب داشته باشد و براي مدت زيادي بر روي رسانه ها باقي بماند.


 


صفحه اينترنتي: عاملي که باعث تفاوت بين صفحه معمولي اينترنت و صفحه اي که در آن تبليغات محتوايي قرار دارد مي شود در جذابيت محتوا و صفحات است که باعث جذب بازديد کنندگان بيشتر و مطالعه بيشتر محتواي تبليغات ميشود.


 


 


ويدئو: استفاده از ويدئو و پادکست به دليل صرف هزينه صوتي و تصويري، کمتر در تبليغات محتوايي به کار برده مي شود ولي به دليل سهولت استفاده از آن مي تواند تاثيرگذاري مطلوبي داشته باشد.


 


منبع : سايت بيتوته


https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/content-advertising2-internet.html


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تبليغات ,محتوايي ,محتوا ,بازاريابي ,محتواي ,تبليغ ,تبليغات محتوايي ,تبليغات محتوا ,بازاريابي محتوا ,تبليغات همسان ,بازاريابي محتوايي ,همان تبليغات همسان ,رويکردهاي استراتژيک بازاريابي ,محتوايي content advertising ,تبليغات محتوايي content
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

parsa one direction is my life ☻تحقق یک رویا☻ آنتی اسکالانت حوالی ابرهای باران زا Omar آساره بهترین آتلیه بارداری آموزش سئو سایت پیشبینی فوتبال